압력 완화 밸브는 가장 중요한 유형의 안전 밸브 중 하나예요.

이 밸브는 hydraulic 라인 내의 압력 상승에 한계를 설정하죠.

정상 작동 시 밸브는 닫혀 있으며, 누액이 통과하지 않지만 압력이 한계를 초과하면 밸브가 열려 압력을 완화해요.

이를 통해 모터, 펌프, 작동기와 같은 고가의 기계가 고압으로 인한 손상으로부터 보호되죠.

릴리프 밸브가 없다면, 압력이 계속 상승하여 다른 부품이 고장 날 때까지 줄어들지 않을 수 있어요..

1.1. 릴리프밸브의 역할

  • 압력 완화 밸브는 안전 밸브 중 가장 중요한 유형 중 하나이다 .
  • 이 밸브는 유압 라인 내의 압력 상승에 제한을 둔다 .
  • 정상 작동 시 밸브는 닫혀 있으며, 압력이 한계를 초과하면 밸브가 열려 압력을 완화한다 .

1.2. 기계 보호 및 압력 관리

  • 고압으로 인한 손상으로부터 모터, 펌프, 액추에이터 같은 고가의 기계를 보호한다 .
  • 완화 밸브가 없다면, 압력은 지속적으로 증가하여 다른 부품이 고장 나고 압력이 방출될 때까지 계속된다 .
captureSource

직접 작동형 릴리프밸브는 어떻게 작동하나요?

직접 작동형 압력 완화 밸브는 기계적 스프링의 직접적인 힘으로 닫히는 밸브예요.

밸브를 닫는 스프링의 힘은 시스템의 hydraulic 압력에 의해 반대되죠.

파열 압력(cracking pressure)은 밸브가 열리기 시작하는 최소 압력으로, 이 압력은 스프링의 장력을 조정하여 설정되어요.

시스템이 파열 압력 이하로 작동하는 한 밸브는 닫힌 상태로 유지되죠..

2.1. 직접 작동형 릴리프밸브

  • 직접 작동형 압력 완화 밸브는 기계적 스프링의 직접적인 힘으로 닫혀 있는 밸브이다 .
  • 밸브가 닫혀 있는 동안, 스프링의 힘은 시스템의 수압에 의해 반대되는 힘을 받는다 .
  • 밸브가 열리기 시작하는 최소 압력인 개방 압력은 스프링의 장력을 조정하는 조절 너트나 노브를 사용해 설정할 수 있다 .
  • 따라서, 시스템이 개방 압력 이하로 작동하는 한, 밸브는 닫힌 상태를 유지한다 .
captureSource

릴리프밸브의 조정 메커니즘은?

유압 압력이 일정 수준을 초과하면 밸브가 열리기 시작하며, 소량의 유체가 지나가게 되죠.

밸브가 완전히 열리는 압력을 풀 릴리프 밸브 압력이라 하며, 이는 크래킹 압력보다 높아요.

시스템의 유압이 풀 릴리프 밸브 압력에 도달하면 밸브는 완전히 열리고, 모든 유체가 배출 포트를 통해 방출되죠..

captureSource

파일럿 작동형 릴리프밸브의 원리는?

파일럿 작동형 압력 완화 밸브는 더 높은 압력을 처리할 수 있으며, 동일한 압력에서 평가된 직접 작동형 밸브보다 훨씬 작아요.

이 밸브는 두 단계로 구성되어 있으며, 첫 번째 단계는 최대 유량 등급을 처리할 수 있는 주요 밸브와 파핏 및 스프링으로 구성된답니다.

두 번째 단계는 파일럿 완화 파핏, 파일럿 스프링 및 조절 손잡이를 포함하는 작은 직접 작동형 파일럿 밸브로 이루어져 있어요.

라인 압력이 조절 손잡이에 설정된 완화 압력보다 낮은 동안 파일럿 파핏은 닫힌 상태로 유지되죠.

파일럿 밸브가 열리면 주요 밸브 파핏을 통해 온전한 흐름을 허용해서 라인 압력이 설정된 완화 압력보다 높아지면 주요 파핏이 움직인다네요..

captureSource

직접 작동형과 파일럿 작동형 밸브 차이는?

직접 작동형 밸브는 저렴한 비용과 압력 급증에 대한 빠른 반응 속도가 장점이에요.

파일럿 작동형 릴리프 밸브는 소형이고 높은 시스템 압력과 더 큰 유량에서도 동작할 수 있는 능력이 강점이에요..

5.1. 직접 작동형 밸브의 장점

  • 직접 작동형 밸브의 주요 장점 중 하나는 비용이 저렴하다는 점이다.
  • 또 다른 장점으로는 압력 상승 시 빠른 반응 시간을 제공한다는 것이다.

5.2. 파일럿 작동형 밸브의 장점

  • 파일럿 작동형 압력 완화 밸브는 작은 크기와 높은 시스템 압력에서 작업할 수 있는 능력이 장점이다.
  • 이러한 밸브는 높은 유량에서 작동할 수 있어 다양한 응용 환경에 적합하다.

6. 릴리프밸브 교체 비용알아보기

센서소방 010-9284-3498

출처- MNC HUB

이 포스팅은 쿠팡 파트너스 활동의 일환으로, 이에 따른 일정액의 수수료를 제공받습니다.

유투브 스크립트 원본 번역

The pressure relief valve is one of the most important types of safety valves. This type of valve sets a limit on the rise of pressure within a hydraulic line. In normal operations, the valve is closed and no fluid passes through, but if the pressure in the line exceeds the limit, the valve opens to relieve the pressure.

This protects expensive machinery, such as motors, pumps, and actuators, from becoming damaged from high pressure. Without a relief valve, pressure can continue to grow until another component fails and pressure is released.

captureSource

Pressure relief valves fall into two categories: direct acting or pilot operated. A direct acting relief valve is held closed by the direct force of a mechanical spring. The spring force holding the valve closed is opposed by the system hydraulic pressure.

The cracking pressure is the minimum pressure at which the valve will begin to open; this pressure is set by changing the tension in the spring using an adjusting nut or knob. As long as the system operates at a pressure at or under the cracking pressure, the valve remains closed.

captureSource

If the hydraulic pressure increases, even a small amount beyond this level, the valve begins to open and fluid begins to trickle through the. The pressure at which the valve is fully open is called the full relief valve pressure, and it is higher than the cracking pressure. When the hydraulic fluid in the system reaches the full relief valve pressure, the valve will be fully open, and all fluid is discharged through the outlet port.

captureSource

A pilot-operated relief valve makes it possible to handle higher pressures in flow; it’s also much smaller than direct-acting valves rated for the same pressure. This valve has two stages: the first stage is composed of the main valve with a poppet and spring large enough to handle the maximum flow rating of the valve. The second stage is composed of a much smaller direct-acting pilot valve, which includes a pilot relief poppet, pilot spring, and an adjustment knob.

This smaller relief valve is usually mounted crosswise on the main valve body. As long as pump line pressure is less than the relieving pressure set on the control knob, the pilot poppet will remain closed. Since the pilot poppet is closed, the pressure in the main spring chamber is the same as the line pressure.

Since these pressures are equal, there is no pressure drop from one side to the other, and the main poppet also remains closed when line pressure increases. Higher than the relieving pressure, the pilot relief valve moves to its open position. This allows fluid to flow from the pressure side, through the orifice and across the pilot relief valve to the tank.

Once the pilot valve is open, there is now a pressure drop across the main valve poppet, with a higher pressure on the pump line side. This causes the main poppet to move, allowing full flow through the relief valve. The same is true in reverse; as the pump line pressure decreases below the relief pressure set by the adjustment knob, the pilot valve will close.

This allows the main spool to close and restores a balance of pressure. Relief valves can be used anywhere in a hydraulic circuit where it’s necessary to prevent pressure from exceeding a maximum level.

captureSource

Advantages of direct acting valves are their low cost and fast response times to pressure spikes. Pilot operated relief valves are advantageous due to their smaller size and ability to work with higher system pressures and higher flows..

댓글 달기

이메일 주소는 공개되지 않습니다. 필수 필드는 *로 표시됩니다